Sunday, April 29, 2007

Herren er min hyrde


Har lyst til å skrive om bildene vi har på veggen i den nye inngangen på Utsyn.

Dette med hyrden og lammet fant vi på et marked i Peru, nærmere bestemt i Pisaq i "Den hellige dalen", som ligger i nærheten av Cusco, den gamle Inka-byen.
Bildet er vevd i ull, en teknikk som er mye brukt i Peru.
Jeg tenkte det måtte passe godt på Utsyn, hvor vi ønsker å forkynne om Jesus som den gode hyrde, for små og store. Da jeg hørte prisen, syntes jeg det var litt mye og slo det fra meg og gikk. Etterpå kom selgeren etter oss og sa vi kunne få det til en lavere pris. Da måtte vi bare slå til for ikke å fornærme henne. Og det er jeg glad vi gjorde. Så kan besøkende med én gang se at de er kommet til et kristent sted!


Vi kjøpte også andre bilder i Peru. Det er akvareller som er malt av en kunstner i Arequipa. Han kom hjem i stuen til misjonærene, der vi var, og vi fikk velge ut det vi ønsket. Motivene er typiske for "Fjellfolket" i Peru. Det er ikke bare på malerier de går sånn kledd.



Sammen med hele rekken av misjonsflagg, som også står i inngangspartiet, vitner Peru-bildene om at vi står i en større sammenheng på Utsyn. Vårt ønske er at barna som kommer hit skal bli glad i Jesus, - og i misjonen. Kanskje kan leirbarna våre en dag reise ut til fjerne himmelstrøk med det Ordet de har fått høre på leir.

No comments: